Välkommen!

Välkommen!

lördag 6 oktober 2012

Andra delen av min Jorvik serie. (Namnen har jag hittat på t. ex Saga Wintercamp bara så att ni vet)

                                                     JORVIK - DEL 2
- Alla elever kommer till mig! ropade Thomas Moorland, nu ska vi dela in hästar: Sofia Youngwright du är med Silverhope som står i box nr 3, om du vill veta mer om honom fråga mig eller Jenna. Saga Wintercamp du har Summerflower som står i box nr 4 brevid Silverhope. Thomas ropade upp alla namn och sedan sa han att vi fick gå ut till våra hästar och provrida dem i cvalettin. Jag gick in i stallet och gick in i box nr 3. Skimmlen tog upp huvudet och sedan tryckte han ner nosen i höet igen. Jag gick och la mitt huvud på sne och hörde skimmlens hjärtslag. Dunk, dunk dunk lät det. Jag gick och hämtade sadlen och tränset. Men när jag kom tillbaka var Silverhopes öron bakotstrukna.
- Vad är det killen? frågade jag. Vad hade han sett? Jag satte på sadlen och tränset och red ut. Thomas satt på sin häst och en söt kille på en annan häst brevid Thomas.
- Allihop ni får ursäckta mig jag har glömt att ptesentera min son Justin. Han kommer att hjälpa er med frågor och lite sånt, sa Thomas. Vi började med att träffa klubbledaren för "Bob Cat" som hette Loretta och en till tjej som hette Tan. Sedan red vi upp till Nilmerns högland och till Den Övergivna Bondgården. Efter det red vi till Fort Pinta. På kvällen grillade vi och berättade spökhistorier i Den Övergivna Bondgården. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar