Välkommen!

Välkommen!

lördag 6 oktober 2012

Första delen av min Jorvik serie

                                                JORVIK - DEL 1
-Är vi framme snart!? frågade jag min mamma på planet.
- Snart gumman, svarade mamma.
- Jag längtar tills vi kommer till Jorvik! Och vi flyttar också dit!! Det här är den bästa dagen i mitt liv, sa jag. Snart hörde man kaptenen säga i mikrofonerna: - Om sircka 10 min landar vi på Silverglades landningsbana. Vi vill välkommna alla ridelever som kommer att vara på Moorlands ridläger hela sommaren.Var vänlig stäng av mobiler och andra elektronik-saker. Jag stängde av min mobil och tittade ut genom fönstret och såg Silvergladebyn och flygplatsen. Nu landade vi äntligen på Jorvik!
- Äntligen framme, sa jag det tog väldigt lång tid!
- Men vi åkte ju bara i 2 timmar Sofia, sa mamma. Det kom några taxibilar och hämtade oss. Chafören undrade om jag skulle vara med på Thomas Moorlands ridläger?
- Japp, det kommer att vara jättekul! sa jag.
- Sofia tänk så ramlar du av! Vad ska jag göra då? undrade mamma.
- Jag kommer inte att ramla av mamma, sa jag. Nu var vi framme vid stallet. Vi sa hejdå till chafören och gick in i stallet. Förtsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar