Välkommen!

Välkommen!

fredag 19 oktober 2012

Stjätte delen av min Jorvik serie

                                                          JORVIK - DEL 6
- Så Sofia, sa Justin.
- Okej, sa jag. Vi gick och satte oss i ett hörn och beställde varsin cola och en pizza.
- Så Sofia, vad gjorde Silverhope i boxen då? frågade Justin.
- Jaa... han slog med hoven på dörren och jag trodde att han sett någon eller något som ville honom illa eller nån som han inte kände, svarade jag.
- Hmmm, det är inte likt Silverhope att vara sån... han brukar faktiskt gilla när det kommer nya människor till stallet men han gillar verkligen inte Dark Core för dem fångade in hans mamma och pappa när han var ett litet föl. sa Justin
- Har Silverhope varit en vildhäst?! frågade jag häppet.
- Ja, han hittades av Alex när hon var 5år. Så han var bara glad över att få ha någon att vara med, sa Justin.
- Jag vet vad vi gör! sa jag
- Vadå? frågade Justin
- Personen vill helt klart ta Silverhope eller nåt sånt. Då kommer han eller hon på natten! Så vi bara stannar och gömmer oss på lofftet eller nåt och väntar. sa jag
- Lysande Sofia!! sa Justin. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar