Välkommen!

Välkommen!

söndag 7 oktober 2012

Tredje delen av min Jorvik serie

                                                 JORVIK - DEL 3
- Godmorgon alla elever! hörde man Thomas ropa. Jenna sprang in i sovsalen och väkte oss.
- Vakna nu! skrek hon. Sömmniga kläde vi på oss och gick ut till Thomas.
- Idag ska vi träffa smeden i Moorland, Conrad, sa Thomas.
- Hämta era hästar! ropade Justin. Jag gick in i Silverhopes box och han tittade upp på mig.
- Hej killen, sa jag. Silverhope såg glad ut när jag gick och gav honom en morot. Jag gick in i sadelkammaren och träffade Loretta.
- Och vad gör du här?! frågade Loretta.
- Jag ska hämta min sadel och tränset, svarade jag.
- Och vad heter du då? sa Loretta med ett hån.
- Jag heter Sofia. sa jag.
- Äh, vilket töntigt namn din häst namn är säkert lika töntigt. sa Loretta.
- Han heter Silverhope och är vädens bästa häst! sa jag.
- Jaja, stick nu! sa Loretta. Jag tog min sadel och hörde Loretta ropa efter mig.
- Föresten håll dina smutsiga händer borta från Justin! Han är MIN pojkvän och jag tänker inte förlora honom från en som du, sa Loretta. Jag satte på sadlen och tränset och red ut till Thomas. FORTSÄTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar