Välkommen!

Välkommen!

lördag 6 april 2013

Tolfte delen av min Jorvik serie:)

                                                                   JORVIK - DEL 12
Stugan var liten men ändå stor och mysig. I köket stod det ett bord med fyra stolar, en spis, ett kylskåp med bilder från när Justin var liten och en blomkruka med blommor i. Jag och Justin fick varsitt rum och vi fick ställa hästarna i ett litet stall som han hade. Nästa morgon fick vi prova Jaspers hoppbana som han hade gjort till Justin när Justin var liten. Men nu kunde ju Justin hoppa men vi pröva den ändå. Jag hade hoppat mycket med Silverhope när vi hade varit i Moorland så det var kul men ändå svårt.
-Bravo Sofia! ropade Jasper och tog upp tummen. Då såg jag henne. Svarta Tjejen stog bakom ett träd och spionerade på oss. Jag red fram till Justin och sa: -Psst, Svarta Tjejen står bakom det trädet, sa jag och pekade med ögonen.
-Vi måste bort jag säger till Jasper och du går och packar. sa Justin och hoppade av Goldstar och sprang till Jasper. Jag hoppa av Silverhope och gick in till mitt rum och veck ihop kläderna och tog ut maten ur kylskåpet. När jag sprang ut så skulle Justin gå in och packa. Han såg oroligt på mig och gick förbi. Silverhope stog redo vid trappan och jag la i grejerna i sadelväskan. Justin gick ut och ner för trappan och la i sina grejer i Goldstars väska. Jag tittade mot trädet och Svarta Tjejen tittade fortfarande på oss. Hon undrade nog vad vi gjorde. Jag hoppade upp på Silverhope och Justin på Goldstar.
-Hejdå Jasper vi fick inte vara här så länge. sa jag sorgset och vi red i väg i full galopp och en orolig min i ansiktet. Jag tittade bakom mig och såg att Svarta Tjejen red efter oss. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar