Välkommen!

Välkommen!

onsdag 24 april 2013

Tretonde delen av min Jorvik serie!:)

                                                                        JORVIK - DEL 13
- Jag ska ha den hästen!! ropade Svarta Tjejen. Jag tittade bakom mig igen och såg ett mycket argt ansikte, det var runt men lite välsnidat. Hon hade ärr från strider med magi och hon hade en tatuering på armen som var en röd dödskalle.
- Du får honom aldrig! röt jag. Då så kom det ett svart sken som träffade mig och Justin. Det sista jag hörde var att Justin ropade: SOFIA, SILVERHOPE, GOLDSTAR!!!
                                                                                ¤
Vi vaknade fastbunda i ett metall rum. Vi hörde röster som pratade utanför dörren.
- Vi borde kasta dem i vattnet! Chefen ville bara ha hästen!! röt en man.
- Men den andra hästen då? Och vi borde inte kasta dem i vattnet. Flickan kanske är den Utvalda. sa den andra mannen som lät rätt så rädd. Manen mumlade något för sig själv sen vände han på klacken och stapplade bort. Den andra manen tog upp något ur fickan och låste upp dörren.
- Var är vi!! ropade Justin.
- Ni är på en båt på väg till Dark Core`s högkvarter. sa han och gick ut. Justin vände på sig och tittade på mig.
- Om det här blir våra sista dagar tillsammans i det goda, så måste jag berätta mina känslor för dig. sa han och tittade allvarligt på mig.
- Jag måste också berätta mina känslor för dig, men börja du. sa jag och log. Justin tog ett djupt andetag och sa: Jag är, jag är, jag är föräskad i dig. Jag kommer att göra slut med Loretta om vi kommer ut härifrån. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar