Välkommen!

Välkommen!

tisdag 28 maj 2013

Sextonde delen av min Jorvik serie:)

                                                                    JORVIK - DEL 16
- Sofia... det är försent. Man kan inte rädda honom. Jag är ledsen, sa Justin till mig och suckade. Jag fortsatte att krama Silverhope men sen reste han sig och försökte sparka på mig och Justin. Jag var inte rädd, bara ledsen och arg. Jag var arg på Dark Core för att det hade tagit min häst ifrån mig. Jag var ledsen för att vi hade kommit försent. Jag gick lugnt fram till min skimmel, nu med ännu rödare ögon och en frustande mule. Jag tittade honom djupt i ögonen och sa långsamt och försiktigt:- Silverhope, om du kan höra mig vill jag bara säga, jag älskar dig. Jag älskar dig av hela mitt hjärta. Fastän vi bara har känt varandra i några dagar är du som ett stöd för mig.
- Goldstar jag älskar dig med, sa Justin till sin fux. Då hände ett mirakel. Allt blev ljust, ljusare än vanligt. Jag kände mig starkare och blundade för att få i mig all energi. Då kände jag en mule på min ficka. Jag öppnade ögonen och Silverhope stog framför mig, nu med sina vackra svarta ögon. Jag tittade jag mig omkring och såg Justin krama om Goldstar. Jag trodde inte att det var sant. Mina ögon fylldes av glädjetårar, jag kramade och pussade Silverhope och sa om och om igen:- Jag älskar dig.
Han hade blivit vanlig igen. Jag ville åka hem nu men såg Svarta Tjejen på golvet, medvetslös. Jag gick fram och Svarta Tjejen öppnade ögonen.
- Jag är ledsen. Jag blev tvingad att komma. Förlåt mig, snälla! snyftade hon.
- Vi förlåter dig om du visar hur man kommer bort härifrån, sa jag och log mot henne.
- Vad heter du föresten? frågade Justin.
- Jag heter Patrisia, men kalla mig Paris om ni vill, sa Paris och log med hela ansiktet.
- Nu går vi, visa vägen Paris! sa jag och tog Silverhope i grimman han hade på sig. Justin gjorde samma sak. Paris visade oss en väg och till en stor båt. Vi ställde hästarna i ett lastrum och Paris startade båten. Vi körde i 2 timmar innan vi var framme vid Moorlands kust. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar