Välkommen!

Välkommen!

torsdag 30 maj 2013

Sjutonde delen av min Jorvik serie:)

                                                                   JORVIK - DEL 17
Jag tittade mig om kring. Allt var sig likt, ondskan hade inte hunnit till Jorvik ännu!
- Ja!! Vi klarade det! ropade Justin överlyckligt och kysste mig.
- Är ni två ihop eller nåt sånt tuterduvor? skrattade Paris. Vi log tillbaka mot henne och nickade.
- Kom! Vi rider till Moorlandstallet! sa jag och hoppade upp på Silverhope, Justin på Goldstar och Paris bakom mig. Vi red förbi Mrs.Holdswhorht`s hus och in i Moorlandstallet. Där inne var det ett spektakel. Det satt lappar på väggarna med bilder på mig och Justin, det stog:
 Borta! Om ni hittar dessa båda 14-åringarna så blir vi i Moorlandstallet mycket glada! Hur länge de har varit borta: En och en halv vecka.
//Thomas Moorland

Justin hoppade av Goldstar och ställde sig på en tunna.
- Hallå! Vi är här nu! Pappa, Jenna, May och alla andra, VI ÄR HÄR NU!! ropade han ut över folkmassan. Alla tittade undrande på Justin. Då kom en man och puttade undan alla andra.
- Släpp fram mig! Släpp fram mig! Det är min son, Justin Moorland!! Och Sofia! Loretta, Loretta kom hit! Justin är tillbaka! ropade Thomas lyckligt. Loretta följde Thomas exempel och puttade undan de andra.
- Hallå! Jag är faktiskt Justin`s flickvän. sa Loretta till de andra och ställde sig brevid Thomas.
- Loretta, jag vill säga en sak, det är slut! Jag och Sofia har starkare känslor för varandra än du och jag! sa Justin och kramade om mig. Loretta fick en ilsken blick, sen vände hon på klacken och stampade iväg.
- Jag är bara glad av att Justin och Sofia är tillbaka men, vem är denna unga fröken. sa Thomas och tittade på Paris.
- Jag är Patrisia men kalla mig Paris. Jag var slav i mörkrets namn och försökte skada Sofia och Justin. Jag är riktigt ledsen och ångrar allt jag gjort. sa Paris till Thomas. Thomas såg häpen på Paris och sen sa jag:- Thomas var bara glad av att vi är tillbaka! Jag ska förklara det hela.
Efter en stund förstod alla om vad som hänt.
- Oj! sa alla på gården.
- Ni råkade riktigt illa ut där. sa Elizabeth som hade kommit.
- Sofia, du är nu en Soulrider med alla krafter. Du kommer att bli stor Sofia, stor! sa Elizabeth. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar