Välkommen!

Välkommen!

tisdag 4 juni 2013

Artonde delen av min Jorvik-serie:) (Sista!) Skriv i kommentarer om ni vill lägga till något!:)

                                                                          JORVIK - DEL 18

Sexton år senare...
- Pappa! Mamma! Silverhope trampa mig på foten! ropade ett barn i stallet.
- Justin, kan du se så att Elizabeth mår bra? frågade jag min make. Han nickade och gick ut till sin dotter.
- Mamma, jag rider och hälsar på farfar. sa min äldsta son, Erik.
- Okej men var hemma senast klockan sex, okej, sa jag. Erik nickade och sprang ut till sin svarta hingst Blackjumper. Min sjuåriga dotter sprang förbi sin storebror och sa:- Mamma, varför lever Silverhope fortfarande? Han är ju redan 19år. sa hon.
- Men gumman jag har berättat det många gånger ju, jag är en Soulrider och han är min häst så han lever lika länge som jag, sa jag och tittade på Elizabeth.
- Kan du hämta din storasyster? Ni kan få fika. sa jag och hon sprang iväg för att hämta Amy. Det knackade på dörren och Paris steg in.
- Paris! Det var länge sen! sa jag och kramade om henne.
- Ja det var det Sofia! Hur mår din barn? Erik fyller väll 15 iår? Och Amy 12? sa Paris.
- Ja, det mår jättebra! Erik fyller 16 och ja, Amy blir 12 nästa vecka. sa jag och log.
- Mamma! Jag hittar inte Amy! Jag har letat överallt! sa Elizabeth.
- Gumman, har du letat i stallet? sa jag och log.
- Jaa! Vänta nej! Nej det har jag inte! sa Elizabeth och gick ut ur huset.
- Visst är småbarn gulliga? sa jag till Paris och vi skrattade.
- Hej mamma! Elizabeth sa att vi skulle fika, åh, och hej Paris! sa Amy. Justin kom igenom dörren och hälsade på Paris och sen gav han mig en puss och lyfte upp Elizabeth. Paris skulle gå så vi gick ut, Paris hoppade upp på sin häst och vi vinkade hejdå. SLUT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar