Välkommen!

Välkommen!

onsdag 12 juni 2013

Silverhopes historia del 1

                                                             DEL 1
På De gyllene fälten på Jorvik var det en stor dag. Ledarstoet för vildhästarnas största flock, Angelhope skulle föda hennes och ledarhingsten Silverfire´s första föl. Angel, som hon kallades, låg i gräset och svettades och frustade. De andra stona som hade fött åt gräs och tittade då och då på henne. Silverfire och hans vänner höll sig undan för att ge stona plats så de kunde peppa Angel. Efter 5 min avtog frustandet. Silverfire, eller Fire man kallade honom, tittade upp från gräset och såg Angel på benen och en liten vit sak ligga i gräset. Den vita saken försökte resa sig och då såg Fire att det var hans föl. Den svarta hingsten travade fram mot sitt helvita sto och tittade på fölet.
- Det är en pojke, sa Angel på hästarnas språk.
- Jag är så stolt över dig Angel. sa Fire. Fölet reste sig på sina långa ben och gick vaklande fram till sin mamma för att dia. Angel slickade honom ren och när fölet druckit klart vände han sig mot sina föräldrar.
- Välkommen till världen Silverhope, sa Angel och log.
- Silverhope? sa Fire och tittade på Angel.
- Jag tycker han ska heta Silverhope för du heter SILVERfire och jag AngelHOPE, alltså Silverhope. sa Angel.
- Okej, jag gillar Silverhope det blir det, han har fått din färg på kroppen, vit. sa Fire och log.
- Och din svarta man. sa Angel. Silverhope gick runt och runt sin mamma sedan hoppade han på sin pappa och sa:- Leka! Leka! Pappa kom vi springer!
FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar