Välkommen!

Välkommen!

lördag 2 februari 2013

Nionde delen av min Jorvikserie:)

                                                         JORVIK - DEL 9
Jag packade färdigt och gick in i stallet och mötte Justin. Han hade redan sadlat Silverhope och hans häst Goldstar.
- Nu rider vi till Gyllenåsarnas dal, sa jag.
- Okej vi galopperar, sa Justin. Vi galopperade ut ur Moorland, förbi Silvergladebyn till ridhuset och igenom södra järngrinden. Vi red till en grotta och tog fram våra sovsäckar.
- Vi lägger oss och så får Goldstar och Silverhope beta lösa, sa Justin.
- Men tänk så rymmer dem! sa jag.
- Nej, det gör dem inte de kommer att lägga sig i grottan för Jorviksfullblod överger aldrig sina ägare, sa Justin lungnande. Vi tog på oss varma kläder och lade oss i sovsäckarna. Efter en halvtimme hörde vi hovar. Silverhope lade sig brevid mig och Goldstar brevid Justin.
- Justin hade rätt, Jorviksfullblod var sida vid sida med sin ägare, tänkte jag.
På nästa morgon hade Justin lagat frukost på stormköket. Han hade inte så mycket mat så vi fick äta backon och ägg.
- Det här blir nog får mat ett tag fram över och det här stället blir som vårt hus, sa Justin. Jag nickade och tog en ägg skiva och åt upp den. Efter några minuter hade vi ätit upp och gick för att ge Goldstar och Silverhope mat. När hästarna ätit upp så sa Justin: - Ska vi rida barbacka på ängen och då menar jag utan träns.
- Ja det gör vi! sa jag. Vi satte oss upp och galopperade på ägen. Jag kände mig så fri men jag saknade också att vara med mina vänner i Moorland. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar