Välkommen!

Välkommen!

måndag 18 februari 2013

Tionde delen av min Jorvik serie!:)

                                                              JORVIK - DEL 10
- Justin, sa jag efter tio minuter.
- Ja Sofia? frågade Justin.
- Jag saknar Jenna och dem andra i stallet. Jag vill rida ditt och träffa dem igen men, jag vill inte att Silverhope ska bli skadad av Svarta Tjejen heller, sa jag.
- Undra varför hon ens vill ha Silverhope, hon kanske tror att du är den utvalda, sa Justin.
-Vadå utvalda? Justin vad pratar du om? frågade jag.
- På Jorvik finns en legend, en legend om en flicka som kommer att krossa ondskan med Druiderna och bli en Soulrider. Det sägs att hon ska ha en häst som är henne trogen ända till graven, sa Justin. Jag såg frägande på honom.
- Så, hon kanske tror att jag är den utvalda, men varför skulle hon då vilja ha Silverhope? frågade jag.
-Jag sa ju att hästen var sin ägare trogen till graven, så det är nog därför hon vill ha honom, han är trogen livet ut, sa Justin.
- Nej nu går vi och äter lite mellanmål, sa jag. Vi red till grottan och åt lite kex som Justin hade haft med sig. Vi bestämde att vi skulle rida till Västkoppens Fiskeby och äta på nåt cafe och lämmna Goldstar och Silverhope i nåt stall där stallflickorna tog hand om dem. Vi red ut ur grottan och ut på stora vägen till Västkoppens Fiskeby. Jag blev förvånad över att byn var så fin. Justin visade mig runt byn till Lång bron där vi red över i full galopp till en liten ö där Stallet Gyllenbladet låg. Silverhope och Goldstar fick stå brevid varandra i boxarna. Vi gick över Lång bron och till et mysikt cafe med havstema. Vi beställde varsin kaka och en Fanta. Vi njöt av maten och efter en halvtimme så gick vi till stallet och hämtade hästarna och red till vår lilla grotta. FORTSÄTTNING FÖLJER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar